donderdag 24 januari 2013

Zachte handen - Review: Greenland handcrème

Dit koude winterweer in combinatie met veel in de keuken bezig zijn en je handen wassen/met water werken, kan je flink droge handen opleveren. Die zijn dan ook weer veel kwetsbaarder voor de kou en heb je ook meer kans op papercuts en kloofjes etc etc.
Wat kan je ertegen doen? Handencrème smeren!

Je kan het niet eten, je kan er niet mee koken of bakken. Toch wil ik dit product wel even uitlichten op mijn blog omdat je handen toch je belangrijkste instrumenten zijn waar je mee moet werken in de keuken. Er goed voor zorgen is belangrijk!
Ik heb het over een handencrème van het merk Greenland die ik tegenkwam bij de drogisterij.

Product-review van Greenland hand cream.

Wat is het?
Een blikje met witte crème voor de handen. Ik heb de geur Limoen/vanille, maar er zijn ook nog andere varianten. De crème is van het merk Greenland. Hun producten zijn vrij van parabenen, kunstmatige kleurstoffen en zijn niet op dieren getest schrijven ze op hun website.
In het blikje zit 50 ml crème.



Ingrediënten:

Aqua, cetearyl alcohol, paraffinum liquidium, glyceryl stearate, glycerin, sodium cetearyl sulfate, cyclopentasiloxane, panthenol, citrus aurantifolia swingle, hydrolized keratin phenoxyethanol, methylparaben, parfum, isobutylparaben, ethylparaben, propylparaben, citral, limonene, benzyl benzoate, coumarin.


Waar te koop?
Te koop bij de Etos. De producten van Greenland zijn ook te koop bij andere drogisterijen, meer verkooppunten staat op hun website.
Het blikje kostte €6,05.


Wat vind ik ervan?
Wat ik vaak vervelend vind van handencrèmes is dat je heel lang een 'laagje' op je handen houdt. Daarmee kan ik echt geen brooddeeg gaan kneden, want handencrème-brood lijkt me echt heel vies!
Deze crème heeft dat niet. Na 10-15 seconden (afhankelijk van hoeveel crème je hebt gebruikt) zijn je handen weer volledig droog en is de crème ingetrokken. Dat is echt lekker snel en daar ben ik erg tevreden over! Je handen voelen ook zacht aan daarna. Het ruikt ook lekker, maar geeft geen geur of crème meer af op de dingen die je aanraakt.
Daarbij vind ik deze crème ook heel lekker ruiken. Deze limoen-vanillegeur is zoet, maar toch ook fris.
Je hebt ook helemaal niet veel van het product nodig per keer om je handen in te smeren, dat is ook wel prettig. Je kan daardoor langer doen met de crème en is deze niet binnen een mum van tijd op.
Wat ik ook wel fijn vond om te lezen op hun website, is dat de Greenland-producten niet op dieren zijn getest. Deze crème is overigens niet geschikt voor mensen met een parfum-allergie.

Smeren maar tegen droge handen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten