zondag 23 juli 2017

Oma's Appeltaart

Een bezoekje aan oma ging altijd gepaard met hondjes die om je benen heen dartelen, bramen plukken in de tuin, stoepkrijten op het garageplein, verhalen over vakanties naar Frankrijk... En wanneer ons bezoek van tevoren was aangekondigd, kregen we er vaak ook een stukje appeltaart bij. Oma's taart is een succesrecept in de familie; iedere keer weer smullen.


Eerder heb heb ik al eens een variant gemaakt op oma's taart (dat recept vind je hier). Meestal maak ik mijn eigen recepten, maar deze keer heb ik een recept gevolgd. Ik heb oma ooit een keer gevraagd om het recept van de appeltaart. Ze gebruikte hiervoor een oud bakboekje en kopieerde de bladzijde voor mij. Om het te bevestigen hebben we op dat moment ook direct maar even taart gebakken in de keuken, meteen even uitproberen!




Mijn vader verklapte dat het eigenlijk altijd mijn opa was die cakes bakte, maar deze taart kwam echt van oma! Oma kan helaas niet meer samen met ons van versgebakken appeltaart genieten, en ik neem dit appeltje nu van haar over. Vandaar dat ik oma's appeltaart volgens het originele recept heb gemaakt om samen afscheid te kunnen nemen. Een mooie herinnering die we met familie hebben kunnen delen.

 Dag oma 
en 
eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten