dinsdag 18 september 2012

Mokka-taart voor papa

Afgelopen weekend was mijn vader jarig. Ik vroeg hem vorige week wat voor taart hij wilde hebben, zodat er eventueel rekening mee gehouden kon worden met boodschappen doen.
"Mokka-taart", antwoordde hij. Dat was alles wat hij zei.
Met die smaak kon ik eigenlijk een taart in elke denkbare vorm maken.


Ik bedacht iets wat hopelijk een beetje culinair leek ;P.

 
Een taart met een grove amandelkorst, vanille-crème en mokka-ganache gegarneert met een amaretto-frambozensiroop en gemarineerde frambozen.


Ik heb ook geprobeerd het stukje taart op een mooie manier (a la 'Masterchef') te serveren.



De visite was onder de indruk (zij kregen natuurlijk ook een stukje taart, maar ietsje minder opgemaakt; alleen met een toef slagroom en frambozensiroop erover), en mijn vader gelukkig ook! Hij heeft zelfs twee stukken gegeten die dag.
De taart was bijna helemaal opgegaan die dag.
De volgende dag had papa had het laatste stukje bij de koffie. Hij had toen ook vlaai (uit de winkel) meegenomen naar zijn werk. Daar was ook nog wat van over wat hij mee naar huis had genomen. Hij had dus keuze uit een stukje abrikozenvlaai of huisgemaakte mokka-taart. En hij koos voor de mokka :).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten