woensdag 16 januari 2013

Review: Banaan-amandel Fruitreep

Product-review van Allos Banana-almond Fruitbar.

Wat is het?
Een energiereepje van puur natuurlijke ingrediënten. Ze zijn circa 7 x 3 cm groot.
In een verpakking zit een reepje van 40 gram.
Het reepje is van het Duitse merk Allos.


Ingrediënten:

Rozijnen, banaan (17%), honing, abrikozenpitten, amandelen (10%), zonnebloemolie, aardappelzetmeel.
(Allen van gecontroleerde biologische teelt.)
Kan sporen bevatten van gluten, melk, soja, sesam en andere noten

Voedingswaarde per 100 gr:
Energie: 1591 Kj/ 380 Kcal,
Vet: 12,3g,
Koolhydraten: 56,1g,
Eiwit: 7,1g

Waar te koop?
Te koop bij de biologische winkel.
De prijs weet ik niet, omdat ik dit reepje cadeau heb gekregen.

Hoe smaakt het?
De banaan-amandelreep heeft een zachte structuur. Het neigt een beetje naar 'klef' doordat de reep best compact is. Daarentegen is de reep niet plakkerig aan je handen of aan je tanden.
Als eerste proef je de banaan en rozijnen. Pas daarna proef je een kleine hint van amandel, maar het is niet echt een duidelijke amandelsmaak. De reep heeft ook een lichtzurige ondertoon, wat waarschijnlijk door de rozijnen veroorzaakt wordt.

Wat vind ik ervan?
Het leek me best een lekkere reep; banaan en amandel leek me een prima combinatie. Maar eigenlijk viel de reep me een beetje tegen qua smaak. Het is denk ik vooral die zurige ondertoon van de rozijnen die ik minder vond.
Wat ik wel goed vind aan de reep is dat er ook werkelijk alleen maar natuurlijke ingrediënten gebruikt zijn. Zonder aroma's en allerlei kunstmatige toevoegingen. Bij de ingrediënten staan ook abrikozenpitten. Die worden gebruikt om op een goedkopere manier dan met echte amandelen, een amandelsmaak te verkrijgen.
Het hoofdingrediënt van de reep is eigenlijk rozijn. De naam zou dan eigenlijk rozijn-bananenreep moeten zijn. Dit zijn namelijk ook de smaken die je het meeste proeft.
Verder is het eigenlijk een prima tussendoortje en makkelijk mee te nemen in je tas.
Persoonlijk zou ik deze reepjes denk ik niet nog een keer kopen. Maar misschien zijn ze wel prima geschikt om een keer zelf proberen te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten