zondag 14 december 2014

Slagroomtaart

Hallo! Mijn excuses voor de lange pauze tussen deze en vorige post, maar ik ben een studie begonnen en dat neemt behoorlijk wat tijd in beslag :).


Ondertussen is het al december en het einde van het jaar 2014 nadert! Sinterklaas is al geweest en natuurlijk heb ik weer kruidnoten en speculaas gebakken. Er waren ook wat winkelkruidnoten in huis gekomen, maar ik denk dat het volgend jaar wel weer tijd is voor een nieuwe test ;).

Nederland maakt zich al weer klaar voor de Kerst en de jaarwisseling. Maar wij hebben hier in huis eerst nog een verjaardag.
Mijn zusje is vandaag jarig en ze wilde graag een slagroomtaart, liefst zelfgemaakt natuurlijk!
Ik maakte een grote cake van biscuitdeeg, deze sneed ik horizontaal doormidden. Daartussen kwam een laagje aarbeienjam en slagroom. Dan de taart rondom besmeren met slagroom. Nougatine op de zijkant en versieringen bovenop.
Eerder ging ze voor een Portal-cake, dus ik versierde deze taart ook met amarenekersen ;).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten