maandag 30 april 2012

Alles oranje

30 april = Koninginnedag.

Vandaar dat alles wat op tafel kwam vandaag oranje was!
Kijk hieronder wat er allemaal op tafel verscheen.

Oranjegekleurde chocolaatjes
 Deze chocoladeflikken hebben we oranje gekleurd met gestampte vruchtenhagel, de oneffenheden die je ziet zijn ongestampte vruchtenhageltjes. Volgende keer wel alles stampen XD. Gedecoreerd met oranje smarties.

Oranje snoepjes
 Een selectie van oranje snoepjes (inclusief Engelse drop), en de chocolaatjes langs de rand is vanzelfsprekend sinaasappelchocolade!

Sinaasappelthee
Zelfs de thee was in stijl! Het allerlaatste zakje sinaasappelthee wat we hadden! De 'Dutch Blend' van Pickwick had ook prima gepast, maar die waren we vergeten mee te nemen met boodschappen doen...


Kaas/ui-broodjes
 's Ochtends bakte ik brood. Bij deze hartige broodjes (kaas/ui is hierthuis echt favoriet, het gaat zo snel op!) heb ik rode pesto door het deeg gedaan waardoor deze een oranje gloed kreeg. Het deed echt niks af aan de smaak! Maar je proefde heb ook niet erg sterk, je proefde meer de kaas en ui.


Wortel/kaneel-spiraalbrood
 Ook heb ik een zoete variant gemaakt. Het deeg maakte ik oranje met geraspte wortel (extra gezond!). Als smaakmakers voegde ik sinaasappelrasp toe en ik rolde kaneel en gele rozijnen erdoor. De foto is niet bewerkt, het is echt zo oranje! En hij smaakte prima, je proeft niks van de wortel.


Rode linzencurry
Ook 's avonds was alles in het oranje. Een curry op basis van zelfgestampte boemboe, met rode linzen, pompoen, geroosterde oranje paprika en wat gele rozijnen en gedroogde abrikozen. Daarbij een stukje vis ik in inwreef met een oranje kruidenmixje, oranje 'flatbread' (afscheurbrood), wortelsalade met sinaasappel en venkel en ook wat losse worteltjes.

Mijn vriendin was op bezoek gekomen en ze heeft geholpen met het bereiden van het avondeten; dankjewel! Halverwege het koken sprongen de stoppen ineens door, en de oven ging uit en niet meer aan... Gelukkig was er genoeg restwarmte in de oven, en ik bedekte de schaal met aluminiumfolie waardoor de vis nog wel doorgegaard is in de oven.
Mijn ouders zeiden dat ik het recept moest bewaren, zo lekker vonden ze het! Moet ik het wel eerst opschrijven...  ;P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten