zaterdag 9 januari 2016

Verse zalmfilet

Eens in de zoveel tijd komen we bij de Sligro, een groothandel voor de horeca, maar tegenwoordig ook erg toegespitst op de consument.
Ze hebben een uitgebreid assortiment van food en non-food artikelen. De laatste keer dat we er waren zagen de zalmfilets bij de visafdeling zo mooi uit, dus hebben we een zalmfilet (van 1,5 kg) meegenomen. Nu kon ik zelf mijn filetjes portioneren in plaats van dat de Albert Heijn dat voor mij doet ;).
Zalm is niet de goedkoopste vis, maar dit grote stuk was veel voordeliger dan de supermarkt-zalm.

Thuis heb ik de filet in stukken gesneden. De zalm heb ik per twee stuks ingevroren, maar de laatste twee filets hield ik achter om klaar te maken. (En de poes kreeg het uiteinde van de staart!)

Ik haalde de huid van de zalmfilets af om ze knapperig te bakken in de oven. De rest van de zalm werd in saus gestoofd. Aardappeltjes tegelijkertijd in de oven gebakken met het vel van de zalm, en een roerbak van sugarsnaps en champignons met sesam erbij.

Verse zalm is zeker aan te raden! Dus mocht je toegang hebben tot een groothandel of visboer én heb je genoeg ruimte in de vriezer (of heb je een groot gezelschap waar je voor moet koken), dan weet ik wel wat ik zou doen!

Eet smakelijk ;)

1 opmerking:

  1. Tonijn in blik is super gezond en zit rammetje vol met omega 3 dus kopen en verzamelen maar. Tonijn met zongedroogde tomaten, pittige tonijn, tonijn pate wij hebben het. Goede combi’s zijn natuurlijk olijven, Frans geroosterde toast, kappertjes, of zoals het heurt een glas champagne

    BeantwoordenVerwijderen