maandag 21 november 2011

Kruidnoten-bak-kick-off

En het eerste schot is gelost!
Nou ja, niet helemaal eigenlijk. Eergister heb ik ook al kruidnoten gebakken; twee porties, met elk een andere specerijenmix. Deze waren namelijk bedoeld voor mijn zus die allergisch is voor kaneel. Maar ze moet natuurlijk wel mee kunnen genieten van het Sinterklaasfeest! Dus aan mij de uitdaging: kan ik kaneelvrije kruidnoten maken?
Eerlijk is eerlijk, ze smaakten beter dan ik had durven hopen en kwamen ook echt dicht in de buurt van kruidnoten! Vooral als je bedenkt dat kaneel een essentieel onderdeel is van alle speculaas en Sinterklaassnoepgoed.


Maar vandaag ben ik begonnen aan de kruidnootrecepten met echte speculaaskruiden (met kaneel dus). Vijf porties heb ik gemaakt. Die kwamen 's avonds allemaal in genummerde bakjes op tafel met een blaadje erbij om de meningen op te schrijven. Het is toch altijd weer verbazingwekkend hoeveel verschil een paar gram product of een paar graden en minuten baktijd in de oven kan uitmaken.
Een echte 'winnaar' zit er volgens mij niet bij. Maar morgen ga ik misschien de 'winnaars' van vorige keren maken, en dan daarmee ook vergelijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten