vrijdag 16 december 2011

Pruimenrijst

Mijn zus had zakjes met rijstsmaakmakers uit Japan. Een ervan was om pruimenrijst te maken. Dit zakje met gedroogde vlokken roer je na het koken door de gare rijst heen.



 Ik maakte pruimenrijst op savooiekoolblad, lauwwarme zoete vruchtensalade met komkommer, fruitcocktail en tomatensaus, daarbij een gekookt eitje en geroosterde sesamzaadjes.
De rijst smaakte licht-zoet. Het was verrassend en erg lekker! De smaak was helemaal niet te sterk, maar wel goed te proeven. De geroosterde sesamzaadjes waren een goede aanvulling op het geheel.

En als toetje de Crème Brulée-pudding met caramelsaus van Mona. De gekaramellisseerde smaken proef je heel goed, ze hebben de juiste smaken weten te vangen.
Mijn zusje en vader hebben de pudding overigens opgegeten. Ik heb wel een hapje geproefd, maar ik houd zelf helemaal niet van karamel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten