zondag 20 maart 2016

Blauwe bessen cheesecake

Gisteren was ik uitgenodigd door mijn vriendin om een stukje taart te komen proeven die ze had gemaakt, een cheesecake. Natuurlijk kom ik haar bakkunsten proeven!


De bovenkant was tijdens het afkoelen 'gescheurd', maar dat maakte de taart er niet minder mooi of lekker om. Het heeft wel iets ambachtelijks vind ik :).

Het recept komt uit de Allerhande en kan je hier vinden.
Op de Allerhande foto lijkt het alsof ze de bovenkant van de taart nog extra gekaramelliseerd hebben met suiker, hoewel dat niet in het recept staat. Deze taart heeft dat eigenlijk ook niet nodig vind ik. Hij is precies zoet genoeg en de knapperigheid zit al in de bodem (die overigens een chocoladelaagje heeft om te voorkomen dat de koekjesbodem slap wordt! Dat trucje heb ik ook al vaker gebruikt bij taarten die ik heb gemaakt).


Toen ik het recept voor de eerste keer las in de Allerhande, dacht ik dat het wel een hele machtige taart zou zijn. Vooral omdat op de foto de koeklaag heel erg dik is, en dan zit er ook nog chocolade tussen..
Maar deze blauwe bessen-cheesecake smaakte prima! Zachte textuur van de bovenkant en een knapperige bodem. De bodem was ook niet te dik, maar goed in verhouding met de vulling.
En als 'kers' op de taart wat verse blauwe bessen, maakt het natuurlijk wel af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten