zaterdag 6 april 2013

Tover Paas-EIs

In oktober (2012) zag ik in het boodschappenboekje van de Jumbo dat Van Gilse hun suikerassortiment had uitgebreid met iets nieuws; Tover-ijs.
De advertentie zei dat je alleen melk hoefde toe te voegen (en eventueel smaakmakers), in de vriezer en voilà; ijs!
Ik was in die periode echt veel ijs aan het maken en wilde het wel meteen uitproberen. Dus ik ging vol enthousiasme naar de Jumbo (want ze zouden het exclusief hier verkopen), maar ze hadden het niet. Misschien was ik te vroeg, en moest dit nieuwe product nog bij de winkels afgeleverd worden.
Dus ik wachtte een week, een paar weken. Ik ging bij diverse Jumbo-filialen kijken. Maar steeds greep ik de plank mis.
Op een gegeven moment heb ik de Jumbo maar gemaild met de vraag in welke plaats ik naar de Jumbo moest om deze suiker te vinden.
Gelukkig is 'voor àl uw boodschappen' een van de zekerheden van de Jumbo en ze haalden het Tover-ijs voor mij naar het filiaal het dichtst bij mij in de buurt.
Het heeft ook eventjes geduurd voordat ik het ging uitproberen (er moet wel ruimte zijn in de vriezer natuurlijk!). Maar deze Pasen vond ik de perfecte gelegenheid. Ik had een smakelijk idee gekregen en ik heb ijs gemaakt met praliné-paaseitjes.

Het gebruik van Van Gilse Tover-ijs is echt heel simpel. Na 3 minuten mixen heeft je melk de substantie gekregen van lobbig geklopte slagroom!
Op de verpakking zeggen ze 2 à 3 eetlepels smaakmaker toe te voegen, maar ik heb ietsje meer gedaan want ik wil echt ijs met eitjes! Je hoeft overigens niet per se iets toe te voegen (denk bijvoorbeeld aan fruit, jam, cacao, rozijntjes, hagelslag, ontbijtkoek of koekkruimels zoals stroopwafel of bastogne). Er zit vanille-aroma in de tover-ijsmix dus dan krijg je gewoon vanille-ijs.

Tover Paas-EIs

Ingrediënten:
- 350 ml melk (ik heb halfvolle gebruikt)
- 1 pak Van Gilse Melk Tover-ijs (200 gr)
- 18 praliné-paaseitjes (6x puur, 6x melk, 6x wit)

Bereidingswijze:
- Hak de paaseitjes of snijd elk eitje gewoon in 8 stukjes.
- Schenk de melk in een hoge kom.
- Voeg al mixend op de laagste stand de inhoud van het zakje tover-ijs gedurende 1 minuut toe. Mix dan nog 2 minuten op de hoogste stand.
- Spatel de stukjes chocoladepaasei door het mengsel. Doe het over in een geschikte bak, sluit goed af en zet minstens 5-8 uur in de vriezer (-18°C).


De tover-ijs-mix werkt best wel en is dus ook heel simpel in gebruik! Het ijs is romig en zacht. Erg lekker, vooral met je eigen smaakmakers!
Het ijs is ook zacht genoeg als je het uit de vriezer haalt om met een ijsschep (wel even warm gemaakt in heet water) zo uit de bak te scheppen. Maar laat het niet te lang staan voordat je het opeet, want het smelt snel! (Niet zo handig als je foto's maakt, maar als dessert blijft zo'n heerlijk bolletje ijs natuurlijk niet lang in je schaaltje liggen ;P.)

1 opmerking:

  1. ijs met lekker veel stukjes praliné-chocolade. Deze stukjes zijn helemaal niet te hard, dus prima in ijs. Zeker met dit warme weer was het een heerlijke traktatie.

    BeantwoordenVerwijderen