dinsdag 12 juni 2012

Aardbei-rol

Van het maken van de citroencrème had ik nog eiwitten over. Ik wist niet zo goed wat ik daar mee zou gaan doen. Tot ik een recept van een cake-roll tegenkwam op internet. Zoiets wilde ik wel daarvan maken!
Echt licht, luchtig en zomers. De citroencrème kon ik daar ook mooi bij gebruiken, want toen mama hem geproefd had, zat ze al weg te dromen bij de gedachte aan die crème tussen twee taartlagen met vers fruit en slagroom.

Dus ik bedacht deze aardbei-rol!


Hij ging op een klein stukje na, meteen op!

Ik maakte een cakelaag met de eiwitten, die ik na het bakken oprolde en zo af liet koelen. Daarna rolde ik hem weer uit en bestreek de binnenkant met citroencrème, wat klodders aardbeienjam en echte (diepvries) aardbeien in plakjes. Vervolgens geklopte slagroom eroverheen en oprollen maar! Natuurlijk had ik heb veel te vol gedaan ^^', en ik drukte wat van de vulling er per ongeluk weer uit... Maar dat schepte ik door de overige slagroom, waardoor deze een prima aanvulling werd bij het serveren; slagroom met aardbeien en een vleugje citroen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten