maandag 18 juni 2012

Wortelkoekjes

Omdat mijn zus vanwege allergie geen koekjes in de winkel koopt, bak ik ze wel eens voor haar ^-^. Ik had haar gevraagd om eventuele wensen of ideëen als ze ergens zin in heeft, aan mij door te geven. En dat had ze gedaan!
Ze had op een verjaardag bij iemand wortelcake geproefd. En ze vroeg zich af of dat ook in koekjesvorm kon. Ik had die cake zelf natuurlijk niet geproefd, maar ik weet dat wortelcakes en worteltaarten bestaan. Je kan deze groente prima combineren met zoet of hartig, waar je voorkeur naar uitgaat. Op koninginnedag had ik ook een zoet oranje brood gemaakt met wortel erin.


Toevallig had ik nog een wortel liggen, dus die kon ik prima hiervoor gebruiken.
De eerste bakplaat had ik 'naturel' gemaakt. Het was ook een beetje uitproberen, ik wilde ook niet dat de koekjes te droog zouden worden. Maar het ging goed. De uitgestoken koekjes op de tweede bakplaat bestrooide ik met kaneelsuiker. Beide smaakten prima! De naturelkoekjes kunnen ook goed ge-'sandwiched' worden met roomkaas ertussen ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten